Dende la doble tensión de l'acción sindical n'Educación (somos trabayadores con derechos que defender, pero tamién ciudadanos y ciudadanes), impórtanos la calidá de la educación, pero tamién entendemos qu'esa calidá pasa necesariamente pola calidá del empléu. Enmarcaos nesa perspectiva, presentámosvos dos de los oxetivos polos que tuvimos y tamos lluchando.
La reversión de retayos del 2012
El tristemente famosu Real Decreto-llei 14/2012, de 20 d'abril, de midíes urxentes de racionalización del gastu público nel ámbito educativu, estableció un aumentu de la xornada pa tol funcionariáu, lo que nel ámbitu docente traducióse nun aumentu de dos hores na xornada lectiva del profesoráu de Secundaria (pasar de tener un mínimu de 18 hores efectives de clase a un mínimu de 20). Nun se tocó la xornada lectiva (25 hores) en Primaria, pero, de fechu, dexóse que'l profesoráu especialista (d'Inglés, Educación Física, Música, etc.) pudiera ser tutor de grupos, colo que los horarios de dichu profesoráu nun incluyeron yá nengún tipu de buecos na xornada llectiva que-yos dexara dar sofitos o sustituciones al restu (asina tamién s'evitaba contratar a más profesoráu de la especialidá de Primaria para ser tutor de grupos).
La desapaición d'estos retayos (los más importantes, xuntu cola prohibición de sustituyir les baxes de profesoráu d'una duración inferior a 15 díes) foi nos últimos cursos la exa central de l'acción de la nuesa Sección d'Educación de la CSI y llevónos a movilizanos (la mayoría de les vegaes en xunto col restu de la Xunta de Personal Docente Non Universitaria) en múltiples ocasiones para esixir la vuelta a les condiciones llaborales previes a los retayos.
Paez que siquier la vuelta a la xornada lectiva de 18 para Secundaria foi alcordada na Mesa Sectorial d'Enseñanza a finales de payares pasáu, pero esmoleznos cómo va ser la implementación d'esa midía porque podemos acabar con munchos horarios lectivos zarraos a 19, 20 ya inclusive 21 hores, daqué que tendría de ser absolutamente escepcional. Ye necesariu recordar equí que, anque l'horariu d'un/a docente ye de 37,5 hores selmanales (partíes en 30 de presencia nel centru y 7,5 hores de trabayu en casa), les hores lectives, les d'atención directa al alumnáu, son la parte del lleón porque riquen preparación previa y xeneren a posteriori xeres como la corrección de trabayos y exames, la información a families, les xuntes de coordinación d'equipos educativos, etc., qu'aumenten proporcionalmente al númberu d'hores y grupos que tien el/la docente.
Al respective de la Enseñanza Primaria, nun hai señales de que los apretaos horarios de trabayu del profesoráu vaigan a meyorar y lo único alcordáu ye l'amenorgamientu en dos hores de la presencia nel centru (amenorgamientu, por tanto, non de llectives, sinón de complementaries).
La derogación de la LOMCE,¡YÁ!
Per otru llau, siguimos desenvolviendo'l nuesu llabor docente so la tan desfamada, pero superviviente, LOMCE (a éstes la nuesa Conseyería d'Educación forfugar a enllantar la LOMCE en tola so durez, como si d'una llei promulgada por un gobiernu socialista tratárase...).
Inda nun hai fecha para la so derogación, anque dalgunos de los sos aspeutos más escandalosos (vease'l casu de les reválides) fueron desactivaos gracies a les movilizaciones de la comunidá educativa. Pero perviven la mayoría de los sos erros: una repartida de materies polos cursos que minusvalora la importancia educativa de les enseñances artístiques, tecnolóxiques y humanístiques, unos currículos demasiaos recargaos de conteníos y pocu d'actitúes y habilidaes, un despreciu pola atención a la diversidá del alumnáu, una situación de privilexu de l'asignatura de Relixón (que la so nota inda cunta para l'espediente académicu) y de la enseñanza alcordada, un diseñu de la Secundaria qu'obliga al alumnáu a tomar decisiones trascendentales demasiáu prematuramente, una evaluación que, rexida polos famosos Estándares d'aprendizaxe, pretende homogeneizar el productu que sale de la escuela...
Anque yá nun s'oyan voces nes cais contra ella, sigue siendo una mala llei, mal fecha y que namá sirve a los intereses ideolóxicos de la derecha patria y a les esixencies de los mercaos, pero que nun sirve para formar persones, ciudadanos y ciudadanes llibres, crítiques, participatives, creatives...
Dende CSI Educación siguimos esixendo la derogación de la LOMCE y l'implantación yá nel cursu 2019-20 d'una llei d'alternativa (la presentada pola ministra Celáa na Conferencia Sectorial d'Educación el pasáu 9 de xineru contempla una reforma de APONDERAR con delles propuestes razonables, pero caltendremos en situación d'alerta énte les midíes que s'anuncien...)
Vicenta Acebal
CSI Educación
¿QUÉ PREOCUPA EN CSI EDUCACIÓN DE LA ENSEÑANZA ASTURIANA?
Desde la doble tensión de la acción sindical en Educación (somos trabajadoras y trabajadores con derechos que defender, pero también ciudadanos y ciudadanas), nos importa la calidad de la educación, pero también entendemos que esa calidad pasa necesariamente por la calidad del empleo. Enmarcados en esa perspectiva, os presentamos dos de los objetivos por los que hemos y estamos luchando.
La reversión de recortes del 2012
El tristemente famoso Real Decreto-ley 14/2012, de 20 de abril, de medidas urgentes de racionalización del gasto público en el ámbito educativo, estableció un aumento de la jornada para todo el funcionariado, lo que en el ámbito docente se tradujo en un aumento de dos horas en la jornada lectiva del profesorado de Secundaria (se pasó de tener un mínimo de 18 horas efectivas de clase a un mínimo de 20). No se tocó la jornada lectiva (25 horas) en Primaria, pero, de facto, se permitió que el profesorado especialista (de Inglés, Educación Física, Música, etc.) pudiera ser tutor de grupos, con lo que los horarios de dicho profesorado no incluyeron ya ningún tipo de huecos en la jornada lectiva que les permitiera dar apoyos o sustituciones al resto (así también se evitaba contratar a más profesorado de la especialidad de Primaria para ser tutor de grupos).
La desaparición de estos recortes (los más importantes, junto con la prohibición de sustituir las bajas de profesorado de una duración inferior a 15 días) ha sido en los últimos cursos el eje central de la acción de nuestra Sección de Educación de la CSI y nos ha llevado a movilizarnos (la mayoría de las veces en conjunto con el resto de la Junta de Personal Docente No Universitaria) en múltiples ocasiones para exigir la vuelta a las condiciones laborales previas a los recortes.
Parece que al menos la vuelta a la jornada lectiva de 18 para Secundaria ha sido acordada en la Mesa Sectorial de Enseñanza a finales de noviembre pasado, pero nos preocupa cómo va a ser la implementación de esa medida porque podemos acabar con muchos horarios lectivos cerrados a 19, 20 e incluso 21 horas, algo que debería ser absolutamente excepcional. Es necesario recordar aquí que, aunque el horario de un/a docente es de 37,5 horas semanales (repartidas en 30 de presencia en el centro y 7,5 horas de trabajo en casa), las horas lectivas, las de atención directa al alumnado, son la parte del león porque requieren preparación previa y generan a posteriori tareas como la corrección de trabajos y exámenes, la información a familias, las reuniones de coordinación de equipos educativos, etc., que aumentan proporcionalmente al número de horas y grupos que tiene el/la docente.
Respecto a la Enseñanza Primaria, no hay señales de que los apretados horarios de trabajo del profesorado vayan a mejorar y lo único acordado es la reducción en dos horas de la presencia en el centro (reducción, por tanto, no de lectivas, sino de complementarias).
La derogación de la LOMCE,¡YA!
Por otro lado, seguimos desarrollando nuestra labor docente bajo la tan denostada, pero superviviente, LOMCE (por cierto, nuestra Consejería de Educación se apuró a implantar la LOMCE en toda su dureza, como si de una ley promulgada por un gobierno socialista se tratara...).
Todavía no hay fecha para su derogación, aunque algunos de sus aspectos más escandalosos (véase el caso de las reválidas) han sido desactivados gracias a las movilizaciones de la comunidad educativa. Pero perviven la mayoría de sus errores: un reparto de materias por los cursos que minusvalora la importancia educativa de las enseñanzas artísticas, tecnológicas y humanísticas, unos currículos demasiados recargados de contenidos y poco de actitudes y habilidades, un desprecio por la atención a la diversidad del alumnado, una situación de privilegio de la asignatura de Religión (cuya nota todavía cuenta para el expediente académico) y de la enseñanza concertada, un diseño de la Secundaria que obliga al alumnado a tomar decisiones trascendentales demasiado prematuramente, una evaluación que, regida por los famosos Estándares de aprendizaje, pretende homogeneizar el producto que sale de la escuela...
Aunque ya no se oigan voces en las calles contra ella, sigue siendo una mala ley, mal hecha y que sólo sirve a los intereses ideológicos de la derecha patria y a las exigencias de los mercados, pero que no sirve para formar personas, ciudadanos y ciudadanas libres, críticas, participativas, creativas...
Desde CSI Educación seguimos exigiendo la derogación de la LOMCE y la implantación ya en el curso 2019-20 de una ley de alternativa (la presentada por la ministra Celáa en la Conferencia Sectorial de Educación el pasado 9 de enero contempla una reforma de la LOE con algunas propuestas razonables, pero nos mantendremos en situación de alerta ante las medidas que se anuncien...)
Vicenta Acebal
CSI Educación
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