El 16 d'ochobre, representantes de la CSI educación tuvieron una xunta col Conseyeru d'Educación Genaro Alonso y el Director xeneral de Personal Docente y Planificación Educativa Roberto Suarez Malagón, na qu'espunxeron la problemática actual que sufre la escuela pública y el colectivu docente.
Recordóse l'amenaza que supon la LOMCE pa la educación pública, llei que tien de ser paralizada. Amás de la necesidá d'aumentar la inversión na escuela pública y garantizar l'accesu a toles persones protexendo les escueles rurales y frenando la so desapaición. Coles mesmes fíxose fincapié, na necesidá de faese cargu dende la mesma conseyería de la etapa de 0 a 3 años y garantizar los derechos de el trabayadores y trabayadores de les escueles.
Dende l'aplicación de los retayos educativos na comunidá y nel Estáu, el principal retu en materia de derechos llaborales ye recuperar los derechos perdíos mientres los últimos años. La vuelta a les 18 hores lectives y el fin de la penalización económica a les persones que sufren baxa por que cobren el 100% de les retribuciones dende'l primer día, según la homologación de los sueldos pa tol colectivu incluyíu'l profesoráu interín. L'amenorgamientu de les actuales ratios ye tamién un caballu de batalla del nuesu sindicatu y asina foi espuestu, pos la masificación de les aules nes etapes d'infantil y primaria llega a llendes insostenibles en dellos colexos.
La Corriente tamién espresó'l so malestar cola actual situación de la educación especial na comunidá, l'ausencia d'una norma autonómica que regule l'atención a la diversidá n'Asturies ye incomprensible. Tamién s'esixe la eliminación del “medicamentazo” y l'incorporación de los DUE’s (diplomaos universitarios n'enfermería)nos centros d'educación especial a xornada completa. Dende'l nuesu sindicatu apelar al conseyeru por qu'incorpore a los ILSE’s (profesionales d'intérpretes de signos) al ámbitu educativu como personal llaboral y por que esanicie los contratos por acúmulos a los que se somete al personal llaboral como fisioterapeutes o auxiliares educativos.
En materia d'accesu a la función pública, esixóse una convocatoria con un mínimu de reposición del 100% de la tasa de reposición del 2015 y de los años anteriores por que se invierta l'enclín de los últimos años, onde la tasa d'interinidá aumentó hasta'l 25% n'Asturies y ta superando yá'l 40% en delles materies. Esponer al conseyeru la necesidá de facer una ufierta pública cola máxima antelación posible ya indicando dende yá les especialidaes a ufiertar; según evitar los problemes d'organización que nos últimos años vienen produciéndose nes oposiciones.
Na xunta, la Corriente espunxo tamién el so malestar colos programes billingües que se convirtieron nuna forma de segregación del alumnáu y nun producen l'efectu deseyáu na alquisición de los conteníos de les materies. De la mesma, esiximos la so eliminación como perfil pa los docentes nel concursu de tresllaos autonómicu.
Recordóse-y al conseyeru la so declaración de compromisu cola llingua asturiana, esperando que se traduza nun sofitu real na escuela pública, recuperando les hores en bachilleratu, fomentando la matriculación n'Asturianu tantu en llingua asturiana como en gallego-asturianu en tolos niveles educativos, incluyíu'l tramu d'Infantil.
Dende la Corriente valoramos el diálogu col nuevu conseyeru, siendo imposible cola so antecesora, pero recordámos-y la nuesa apueste y compromisu por una educación 100% pública, 100% gratuita y 100% laica.
Resumen de la REUNIÓN de CSI Educación con el Consejero de Educación y Director General de Personal Docente
El 16 de octubre, representantes de la CSI educación tuvieron una reunión con el Consejero de Educación Genaro Alonso y el Director general de Personal Docente y Planificación Educativa Roberto Suarez Malagón, en la que expusieron la problemática actual que sufre la escuela pública y el colectivo docente.
Se recordó la amenaza que supone la LOMCE para la educación pública, ley que debe ser paralizada. Además de la necesidad de aumentar la inversión en la escuela pública y garantizar el acceso a todas las personas protegiendo las escuelas rurales y frenando su desaparición. Asimismo se hizo hincapié, en la necesidad de hacerse cargo desde la propia consejería de la etapa de 0 a 3 años y garantizar los derechos de los trabajadores y trabajadoras de las escuelas.
Desde la aplicación de los recortes educativos en la comunidad y en el Estado, el principal reto en materia de derechos laborales es recuperar los derechos perdidos durante los últimos años. La vuelta a las 18 horas lectivas y el fin de la penalización económica a las personas que sufren baja para que cobren el 100% de las retribuciones desde el primer día, así como la homologación de los sueldos para todo el colectivo incluido el profesorado interino. La reducción de las actuales ratios es también un caballo de batalla de nuestro sindicato y así fue expuesto, pues la masificación de las aulas en las etapas de infantil y primaria llega a límites insostenibles en algunos colegios.
La Corriente también expresó su malestar con la actual situación de la educación especial en la comunidad, la ausencia de una norma autonómica que regule la atención a la diversidad en Asturias es incomprensible. También se exige la eliminación del “medicamentazo” y la incorporación de los DUE’s (diplomados universitarios en enfermería)en los centros de educación especial a jornada completa. Desde nuestro sindicato se apeló al consejero para que incorpore a los ILSE’s (profesionales de intérpretes de signos) al ámbito educativo como personal laboral y para que elimine los contratos por acúmulos a los que se somete al personal laboral como fisioterapeutas o auxiliares educativos.
En materia de acceso a la función pública, se exigió una convocatoria con un mínimo de reposición del 100% de la tasa de reposición del 2015 y de los años anteriores para que se invierta la tendencia de los últimos años, donde la tasa de interinidad ha aumentado hasta el 25% en Asturias y está superando ya el 40% en algunas materias. Se expuso al consejero la necesidad de hacer una oferta pública con la máxima antelación posible e indicando desde ya las especialidades a ofertar; así como evitar los problemas de organización que en los últimos años se vienen produciendo en las oposiciones.
En la reunión, la Corriente expuso también su malestar con los programas bilingües que se han convertido en una forma de segregación del alumnado y no producen el efecto deseado en la adquisición de los contenidos de las materias. Del mismo modo, exigimos su eliminación como perfil para los docentes en el concurso de traslados autonómico.
Se le recordó al consejero su declaración de compromiso con la llingua asturiana, esperando que se traduzca en un apoyo real en la escuela pública, recuperando las horas en bachillerato, fomentando la matriculación en Asturiano tanto en llingua asturiana como en gallego-asturiano en todos los niveles educativos, incluido el tramo de Infantil.
Desde la Corriente valoramos el diálogo con el nuevo consejero, siendo imposible con su antecesora, pero le recordamos nuestra apuesta y compromiso por una educación 100% pública, 100% gratuita y 100% laica.