El currículu a la carta y la relixón de tratu preferente
La nueva estructura del currículu que propón el segundu borrador de la LOMCE básase nes nueves categoríes de les materies de los distintos niveles educativos: troncales y específiques.
La carga horaria del bloque trocal ta llindada inferiormente al 50 % pero non superiormente. El restu del horariu completar col bloque d'específiques. En primaria y la ESO, esi bloque ta formáu por Educación Física y Relixón/Valores (a escoyer) que tolos alumnos y alumnes van cursar, pola llingua oficial de la comunidá, si tien, y por otres materies que vamos llamar bloque específicu variable.
En Primaria nesi bloque variable atópase la enseñanza de la segunda llingua estranxera, la educación artística y otra materia que vamos llamar llibre (Ampliación d'instrumentales, Llingua asturiana o lo que se determine en cada autonomía/centro)
El currículu a la carta y la relixón de tratu preferente La nueva estructura del currículu que propon el segundu borrador de la LOMCE basar nes nueves categoríes de les materies de los distintos niveles educativos: troncales y específiques.
Na ESO, taría integráu en primer ciclu (1º, 2º y 3º) por Segunda Llingua estranxera, Cultura Clásica, Actividá empresarial, EPV, Música, Tecnoloxía, y materia llibre y nel segundu ciclu (4º) añedir Artes Escéniques, Cultura científica, Filosofía, TIC y Ampliación de Troncales.
La LOMCE garantiza la presencia nel currículu de namás una de les materies d'esti bloque variable, la incorporación d'otres materies adicionales y la carga horaria va quedar determinada pola alministración autonómica y/o pelos centros docentes. La carga horaria de la relixón va ser la equivalente a la media del bloque d'específiques.
Nel Bachilleratu'l bloque específicu variable ye una bolsa de materies troncales non cursaes, Segunda Llingua Estranxera, Analís Musical … y ¡relixón!. Nel bachilleratu LOMCE vamos poder ver a un alumnu o alumna duldando ente Relixón y Dibuxu Técnicu.
La LOMCE establez un mínimu de 2 materies d'esti bloque, les comunidaes y/o los centros podríen añedir hasta 3 más pero tamién podríen nun añedir.
La relixón ye una materia más n'igualdá de condiciones, nun s'evalúa nes reválides pero sí nes calificaciones finales d'etapa.
La nueva estructura curricular escuerre per una parte un tratu preferente de la relixón frente a les sos alternatives curriculares nuna clara concesión a la xerarquía de la Ilesia y per otra parte un diseñu flexible del Currículu demandáu pelos centros privaos. En comunidaes como la madrilana que yá anunciaben va tiempu la so intención de dexar currículu a los centros va suponer na práctica'l diseñu priváu del currículu. La eliminación de les enseñances, que cómo les artístiques, puedan ser consideraes inútiles dende un puntu de vista economicista de la educación, la segregación del alumnáu pela vía de la mal llamada “excelencia académica”. El gobiernu garantiza la enseñanza de la relixón en “los meyores condiciones” pero nun garantiza la presencia na enseñanza de determinaes árees de la conocencia.
Más privilexos a la enseñanza privada
A los cambeos del primer borrador hai qu'añedir nesti segundu l'ampliación del periodu de vixencia de los conciertos a un mínimu de 6 años nun claru blindaxe de los conciertos frente a los cambeos políticos. Amás oblígase a les CCAA a pagar la enseñanza privada a quien argumenten nun poder aportar a centros con enseñanza en castellán. Na programación de centros (Art 109) introduzse'l principiu d'economía y eficiencia nel usu de los recursos públicos a la d'establecer la planificación educativa nuna clara xustificación de la prioridá de los centros alcordaos frente a los públicos. Esto llegaliza les práctiques de delles comunidaes como la madrilana que llegaron al estremu de cerrar centros públicos dexando como única alternativa na localidá al centru concertáu.
En resume, el segundu borrador desenvuelve entá ye más la reforma ideolóxica y al serviciu del sector empresarial. Caltiénense los principios de la LOMCE: la segregación académica, social y de xéneru, les reválides, los itinerarios profesionales de la precarización, el retrocesu democráticu, la medría de l'autoridá del director, la contratación de personal de manera directa en centros de “acciones calidable”, etc. esaníciense los tresllaos forzosos de centru y cuerpu, suponemos por un cálculu posterior que-yos dexa efectuar reaxustar de plantiya vía colectivu interín ya impartición d'allegaos.
Paez que'l ministru siéntese fuerte, ye un toru bravu que se crecer col castigu”. Los sos bravuconadas namás demuestren lo contrario, que castigu tien pocu. Les movilizaciones anti – LOMCE tienen que MEDRAR, hai que baltar esa llei y con ella al ministru que la firma.
¡STOP LLEI WERT!
EL SEGUNDO BORRADOR DE LA LOMCE: ¿peor imposible?
El currículo a la carta y la religión de trato preferente
La nueva estructura del currículo que propone el segundo borrador de la LOMCE se basa en las nuevas categorías de las materias de los diferentes niveles educativos: troncales y específicas.
La carga horaria del bloque trocal está limitada inferiormente al 50 % pero no superiormente. El resto del horario se completa con el bloque de específicas. En primaria y la ESO, ese bloque está formado por Educación Física y Religión/Valores (a elegir) que todos los alumnos y alumnas cursarán, por la lengua oficial de la comunidad si la tiene y por otras materias que llamaremos bloque específico variable.
En Primaria en ese bloque variable se encuentra la enseñanza de la segunda lengua extranjera, la educación artística y otra materia que llamaremos libre (Ampliación de instrumentales, Llingua asturiana o lo que se determine en cada autonomía/centro)
El currículum a la carta y la religión de trato preferente La nueva estructura del currículo que propone el segundo borrador de la LOMCE basar en las nueves categorías de las materias de los distintos niveles educativos: troncales y específicas.
En la ESO, estaría integrado en primer ciclo (1º, 2º y 3º) por Segunda Lengua extranjera, Cultura Clásica, Actividad empresarial, EPV, Música, Tecnología, y materia libre y en el segundo ciclo (4º) se añaden Artes Escénicas, Cultura científica, Filosofía, TIC y Ampliación de Troncales.
La LOMCE garantiza la presencia en el currículo de sólo una de las materias de este bloque variable, la incorporación de otras materias adicionales y la carga horaria quedará determinada por la administración autonómica y/o por los centros docentes. La carga horaria de la religión será la equivalente a la media del bloque de específicas.
En el Bachillerato el bloque específico variable es una bolsa de materias troncales no cursadas, Segunda Lengua Extranjera, Análisis Musical … y ¡religión!. En el bachillerato LOMCE podremos ver a un alumno o alumna dudando entre Religión y Dibujo Técnico.
La LOMCE establece un mínimo de 2 materias de este bloque, las comunidades y/o los centros podrían añadir hasta 3 más pero también podrían no añadirlas.
La religión es una materia más en igualdad de condiciones, no se evalúa en las reválidas pero sí en las calificaciones finales de etapa.
La nueva estructura curricular persigue por una parte un trato preferente de la religión frente a sus alternativas curriculares en una clara concesión a la jerarquía de la Iglesia y por otra parte un diseño flexible del Currículo demandado por los centros privados. En comunidades como la madrileña que ya anunciaban hace tiempo su intención de ceder currículo a los centros supondrá en la práctica el diseño privado del currículo. La eliminación de las enseñanzas, que cómo las artísticas, puedan ser consideradas inútiles desde un punto de vista economicista de la educación, la segregación del alumnado por la vía de la mal llamada “excelencia académica”. El gobierno garantiza la enseñanza de la religión en “las mejores condiciones” pero no garantiza la presencia en la enseñanza de determinadas áreas del conocimiento.
Más privilegios a la enseñanza privada
A los cambios del primer borrador hay que añadir en este segundo la ampliación del periodo de vigencia de los conciertos a un mínimo de 6 años en un claro blindaje de los conciertos frente a los cambios políticos. Además se obliga a las CCAA a pagar la enseñanza privada a quienes argumenten no poder acceder a centros con enseñanza en castellano. En la programación de centros (Art 109) se introduce el principio de economía y eficiencia en el uso de los recursos públicos a la hora de establecer la planificación educativa en una clara justificación de la prioridad de los centros concertados frente a los públicos. Esto legaliza las prácticas de algunas comunidades como la madrileña que llegaron al extremo de cerrar centros públicos dejando como única alternativa en la localidad al centro concertado.
En resumen, el segundo borrador desarrolla más aún la reforma ideológica y al servicio del sector empresarial. Se mantienen los principios de la LOMCE: la segregación académica, social y de género, las reválidas, los itinerarios profesionales de la precarización, el retroceso democrático, el incremento de la autoridad del director, la contratación de personal de manera directa en centros de “acciones de calidad”, etc. Se eliminan los traslados forzosos de centro y cuerpo, suponemos por un cálculo posterior que les permite efectuar los reajustes de plantilla vía colectivo interino e impartición de afines.
Parece que el ministro se siente fuerte, es un toro bravo que “se crece con el castigo”. Sus bravuconadas sólo demuestran lo contrario, que castigo tiene poco. Las movilizaciones anti – LOMCE tienen que crecer, hay que tumbar esa ley y con ella al ministro que la firma
¡STOP LEY WERT!