QUIEN SOMOS. PROPUESTA SINDICAL
La Corriente Sindical d'Izquierda (CSI) ye un sindicatu de clas, asturianu, fundáu en 1982. Como sindicatu alternativu defendemos un sindicalismu de clas, feminista, asambleariu y autoorganizáu que nun abandona la llucha na cai.
Somos un sindicatu de clas. CSI Educación ye una seición dientro d'una organización más amplia integrada por otres emplegaes públiques (Alministración del Principáu, Sanidá y Xusticia) y por otres seiciones, sectores (Hostelería, Metal y Construcción, Xeriatría,..) y coleutivos (Feminismu, Mocedá,...). Esta diversidá, dexa diseñar estratexes comunis y sofitanos na llucha pola defensa de les nueses condiciones llaborales. El personal docente, como clas trabayadora movémonos dientro d'una llucha más global, baxo la perspeutiva xunitaria empobinada a la construcción d'una sociedá distinta.
Somos un sindicatu feminista. Nel 7u. Congresu de la CSI aprobóse la ponencia Muyer e Igualdá, lo qu'allanó'l camín p'algamar que'l nuesu sindicatu participara na organización de la primer fuelga feminista de 24 hores n'Asturies convocada por sindicatos minoritarios: la fuelga feminista del 8m.
En cuanto a la nuestra seición, l'órganu d'alderique y toma de decisiones ye l'asamblea, na que pue participar tola afiliación d'enseñanza n'igualdá de condiciones.
Les responsabilidaes y llaobres sindicales repártense ente la militancia que deseya participar activamente, bien al traviés de grupos de trabayu temáticos o de xeres fixes.
Tola nuesa afiliación atópase permanentemente informada tanto de los asuntos trataos y alcuerdos tomaos na asamblea como de cualisquier tema d'interés que vaiga surdiento nel nuesu ábitu, emplegando al másimu les posibilidaes que nos dan les redes sociales.
La nuesa seición ye relativamente nueva y nes eleiciones sindicales de 2014 entrmaos per primer vegada na Xunta de Personal Docente non Universitaria con dos representantes. Tanto los cargos de representación de la mesma como la Delegación Sindical rótense cada ciertu tiempu, porque nun queremos convertinos en sindicalistes profesionales. Toles persones afiliaes qu'asumieron dalguna vegada unu d'estos cargos, compaxináronlo col so llabor dientro del aula.
CONDICIONES DE TRABAYU Y RETRIBUCIONES
Reversión inmediata de los retayos de 2012: amenorgamientu de la carga llectiva (vuelta a les 18 hores en Secundaria) y del tiempu d'espera pa cubrir les sustituciones del profesoráu.
Amenorgamientu de la carga llectiva n'Infantil y Primaria en dos hores (23 hores llectives)
Aumentu de les plantiyes, descensu de les ratios, aplicación de desdobles y cumplimientu en xeneral de los alcuerdos de plantiyes d'Educación Infantil, Primaria y Secundaria.
Amenorgamientu de les xeres burocrátiques que la Conseyería impón al profesoráu.
Amenorgamientu de la carga llectiva de los y les docentes mayores de 55 años, ensin menguar les retribuciones.
Evaluación docente: conversión del actual complementu de productividá nun complementu d'homologación salarial pa tol profesoráu, ensin comtrapartíes llaborales.
Medra de les retribuciones. Recuperación de lo arrampuñáo de les emplegaes públicques a lo llargo de la cabera década.
Díes por asuntos propios remuneraos.
ACCESU A LA FUNCIÓN PÚBLICA YA INTERINIDÁ
Ufierta d'empelgu públicu docente acordies cola alta tasa d'interinidá esistente n'Asturies, garantizándose una convocatora cada dos años pa caún de los cuerpos docentes.
Xestión tresparente del accesu a la función pública docente.
Un nuevu alcuerdu d'interinidá que sustituya al del 2014. Baremos estables pa evitar xenerar inseguridá nos y nes aspirantes.
Non al abusu de les medies xornaes, que tienen de tomase como una midida escepcional.
Personal docente con diversidá Funcional que forma parte de les llistes d'interinidá y bolses: llamamientu en función del sistema de reserva de places, alxudicándose a intervalos de 15 a persones d'esti colectivu.
ESCOLARIZACIÓN DE LA LLINGUA ASTURIANA / GALLEGO-ASTURIANO
Ufierta abonda de places pa poder garantizar el derechu a la enseñanza d'esta llingua en tolos niveles, incluyíu'l tramu d'Infantil, especialmente perxudicáu nesti sentíu pol abusu de medies xornaes.
Creación de les especialidaes de Asturianu y Gallego-Asturiano y convocatoria
d'opoisicones.
Estensión del Plan Pilotu Esperimental de Promoción del Usu del Asturianu (billingüe n'Asturianu) a más centros, rebaxando los requisitos pa poder incorporalu y ampliando'l so desendolque en más niveles.
Oficialidá del
Asturianu y
Gallego-Asturiano pa garantizar la integración y regulación de les nueses llingües dientro del sistema educativu. A lo llargu d'esti añu,
CSI Enseñanza sofitó activamente la campaña Proyectu 2018 pola oficialidá del asturianu.
POLÍTICA EDUCATIVA
Non a la LOMCE, non a lleis educatives privatizadoras, segregadoras y al serviciu de los mercaos.
Pola Escuela Pública. Non al caltenimientu d'una eseñanza discriminatoria con fondos públicos. Non a los conciertos cola enseñanza privada.
Por una educación laica. Non a la enseñanza de la relixón confesional nos centros educativos públicos.
Por una educación feminista: desixencia a l'Alministración d'un Plan d'Igualdá nos centros (dotáu colos recursos suficientes) col oxetivu de promover dicha igualdá d'oportunidaes ente homes y muyeres ya impulsar la coeducación al traviés de profesionales con formación feminista.
Etapa 0-3 integrada na rede pública y gratuita.
Ampliación y construcción de centros públicos naquelles zones onde'l crecimientu de la población asina lo esixa.
REIVINDICACIONES ESPECÍFIQUES
Educación Primaria: non a l'asignación de tutoríes al profesoráu especialista. Reconocencia del nomamientu de los y les orientadores n'Educación Infantil y Primaria nes mesmes condiciones que quien exerce la orientación en Secundaria.
Educación Secundaria y F.P.: non al abusu d'acumulación d'hores de guardia nos períodos complementarios.
Asignación d'hores pal aconceyamientu de los equipos docentes proporcional al númberu de grupos de cada profesor o profesora. Creación del Departamentu d'Economía nos IES.
Non al Programa billingüe que desenvuelve la Conseyería. Por segregador al alumnáu perxudica’l llogru de los oxetivos de les materies non-llingüistiques y xenera desigualdaes ente'l profesoráu.
Atención a la Diversidá: dotación de más profesoráu de sofitu n'infantil en base a les necesidaes del alumnáu y de lo recoyío nel Alcuerdu de Plantiya (nel cursu 2017-2018 contribuimos a impousla la creación de la Plataforma Infantil 3-6, pa vindicar esti recursu). Aumentu na dotación de profesoráu de PT y AL ya información sobre los criterios pola so asignación. Planificación y tresparencia na convocatoria y alxudicación de places destinaes a les aules abiertes y aules d'inmersión llinguística.
Dotación de Terapeutas Ocupacionales en caún de los cinco Centros Públicos d'Educación Especial, asina como d'enfermería escolar ya implantación progresiva nos centros ordinarios.
Comités de Seguridá y Salú (integraes poles OO.SS. y l'Alministración): puesta en furrulamientu (hasta agora tuvieron inoperativos) y potenciación de los mesmos porque son los encargaos de tolos aspeutos rellacionaos cola Prevención de Riesgos Llaborales nos centros.
#enganchatealacorreinte
PROGRAMA CSI (Elecciones Sindicales Junta de Personal Docente no Universitaria de Asturias, 4 de diciembre de 2018)
QUIEN SOMOS. PROPUESTA SINDICAL
La Corriente Sindical de Izquierda (CSI) es un sindicato de clase, asturiano, fundado en 1982. Como sindicato alternativo defendemos un sindicalismo de clase, feminista, asambleario y autorganizado que no abandona la lucha en la calle.
Somos un sindicato de clase. CSI Educación es una sección dentro de una organización más amplia integrada por otras de empleadas públicas (Administración del Principado, Sanidad y Justicia) y por otras secciones, sectores (Hostelería, Metal y Construcción, Geriatría,..) y colectivos (Feminismo, Juventud,...). Esta diversidad, deja diseñar estrategias comunes y apoyarnos en la lucha por la defensa de nuestras condiciones laborales. El personal docente, como clase trabajadora nos movemos dentro de una lucha más global, bajo la perspectiva unitaria dirigida a la construcción de una sociedad diferente.
Somos un sindicato feminista. En el 7º Congreso de la CSI se aprobó la ponencia Mujer e Igualdad, lo que ha allanado el camino para que nuestro sindicato participara en la organización de la primer huelga feminista de 24 horas en Asturias convocada por sindicatos minoritarios: la huelga feminista del 8M
En cuanto a nuestra sección, el órgano de discusión y toma de decisiones es la asamblea, en la que puede participar toda la afiliación de enseñanza en igualdad de condiciones.
Las responsabilidades y labores sindicales se reparten entre la militancia que desea participar activamente, bien a través de grupos de trabajo temáticos o de actividades establecidas
Toda nuestra afiliación se encuentra permanentemente informada tanto de los asuntos tratados y acuerdos tomaos en la asamblea como de cualquier tema de interés que vaya surgiendo en nuestro ámbito, empleando al máximo las posibilidades que nos dan las redes sociales.
Nuestra sección es relativamente nueva y en las elecciones sindicales de 2014 entramos por primera vez en la Junta de Personal Docente no Universitaria con dos representantes. Tanto los cargos de representación de la misma como la Delegación Sindical se rotan cada cierto tiempo, porque no queremos convertirnos en sindicalistas profesionales. Todas las personas afiliadas que asumieron alguna vez uno de estos cargos, lo han compaginado con su trabajo dentro del aula.
CONDICIONES DE TRABAJO Y RETRIBUCIONES
Reversión inmediata de los recortes de 2012: disminución de la carga lectiva (vuelta a les 18 horas en Secundaria) y del tiempo de espera para cubrir las sustituciones del profesorado.
Disminución de la carga lectiva en Infantil y Primaria en dos horas (23 horas lectivas)
Aumento de las plantillas, descenso de las ratios, aplicación de desdobles y cumplimiento en general de los acuerdos de plantillas de Educación Infantil, Primaria y Secundaria.
Disminución de las tareas burocráticas que la Consejería impone al profesorado.
Reducción de la carga lectiva de los y las docentes mayores de 55 años, sin disminución de las retribuciones.
Evaluación docente: conversión del actual complemento de productividad en un complemento de homologación salarial para todo el profesorado, sin contrapartidas laborales.
Incremento de las retribuciones. Recuperación de lo que recortaron de los y las empleadas públicas a lo largo de la última década.
Días por asuntos propios remunerados.
ACCESO A LA FUNCIÓN PÚBLICA E INTERINIDAD
Oferta de empleo público docente acordes con la alta tasa de interinidad existente en Asturias, garantizándose una convocatoria cada dos años para cada uno de los cuerpos docentes.
Gestión transparente del acceso a la función pública docente.
Un nuevo acuerdo de interinidad que sustituya al del 2014. Baremos estables para evitar generar inseguridad en los y las aspirantes.
No al abuso de las medias jornadas, que deben de tratarse como una medida excepcional.
Personal docente con diversidad Funcional que forma parte de las listas de interinidad y bolsas: llamamiento en función del sistema de reserva de plazas, adjudicándose a intervalos de 15 a personas de este colectivo.
ESCOLARIZACIÓN DE LA LLINGUA ASTURIANA / GALLEGO-ASTURIANO
Oferta amplia de plazas para poder garantizar el derecho a la enseñanza de esta lengua en todos los niveles, incluido el tramo de Infantil, especialmente perjudicado en este sentido por el abuso de las medias jornadas.
Creación de las especialidades de Asturianu y Gallego-Asturiano y convocatoria de opoisicones.
Estensión del Plan Piloto Experimental de Promoción del Uso del Asturiano (bilingüe en Asturiano) a más centros, rebajando los requisitos para poder incorporarlo y ampliando su desarrollo en más niveles.
Oficialidad del Asturianu y Gallego-Asturiano para garantizar la integración y regulación de nuestras lenguas dientro del sistema educativo. A lo largo de este año, CSI Enseñanza apoyó activamente la campaña Proyectu 2018 pola oficialidá del asturianu.
POLÍTICA EDUCATIVA
No a la LOMCE, no a leyes educativas privatizadoras, segregadoras y al servicio de los mercados.
Por la Escuela Pública. No al mantenimiento de una enseñanza discriminatoria con fondos públicos. No a los conciertos con la enseñanza privada.
Por una educación laica. No a la enseñanza de la religión confesional en los centros educativos públicos.
Por una educación feminista: exigencia a la Administración de un Plan de Igualdad en los centros (dotado con los recursos suficientes) con el objetivo de promover dicha igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres e impulsar la coeducación a través de profesionales con formación feminista.
Etapa 0-3 integrada en la red pública y gratuita.
Ampliación y construcción de centros públicos en aquellas zonas donde el crecimiento de la población así lo exija.
REIVINDICACIONES ESPECÍFICAS
Educación Primaria: no a la asignación de tutorías al profesorado especialista. Reconocimiento del nombramiento de las y los orientadores en Educación Infantil y Primaria en las mismas condiciones que quien ejerce la orientación en Secundaria.
Educación Secundaria y F.P.: no al abuso de acumulación de horas de guardia en los períodos complementarios.
Asignación de horas para las reuniones de los equipos docentes proporcional al número de grupos de cada profesor o profesora. Creación del Departamento de Economía en los IES.
No al Programa bilingüe que desarrolla la Consejería. Por segregar al alumnado perjudica el logro de los objetivos de las materias no-lingüisticas y genera desigualdades entre el profesorado.
Atención a la Diversidad: dotación de más profesorado de apoyo en infantil en base a les necesidades del alumnado y de lo recogido en el Acuerdo de Plantilla (en el curso 2017-2018 contribuimos a impulsar la creación de la Plataforma Infantil 3-6, para reivindicar este recurso). Aumento en la dotación de profesorado de PT y AL e información sobre los criterios por su asignación. Planificación y transparencia en la convocatoria y adjudicación de plazas destinadas a las aulas abiertas y aulas de inmersión linguística.
Dotación de Terapeutas Ocupacionales en cada uno de los cinco Centros Públicos de Educación Especial, así como de enfermería escolar e implantación progresiva en los centros ordinarios.
Comités de Seguridad y Salud (integrados por las OO.SS. y la Administración): puesta en funcionamiento (hasta ahora tuvieron inoperativos) y potenciación de los mismos porque son los encargados de todos los aspectos relacionados con la Prevención de Riesgos Laborales nos centros.