jueves, 2 de agosto de 2018

LA CSI DESIXE COHERENCIA AL CONSEYERU D'EDUCACIÓN


Tres más d'un añu d'intenses movilizaciones nes que se pidió hasta l'enfastiu a la conseyería d'educación del Principáu l'apertura de negociaciones para poder desaniciar los efectos del Real Decreto Llei 14/2012, l'alministración respondiónos de manera constante con una negativa atayante a realizar cualquier cambéu- yá fora d'horariu lectivu, ratios o plazos para sustituciones del profesoráu- mientres el citáu decretu permaneciera vixente. Se rebatió una y otra vez l'escrupulosu respetu a la llegalidá del conseyeru cola evidencia de que n'otres comunidaes sí llevaren a cabu dichu procesu de reversión de los retayos. 

Na Conferencia Sectorial del pasáu llunes la Ministra d'Educación presentó un anteproyectu de llei para modificar el RDL 14/2012, ya indicó que se eximía a les comunidaes del cumplimientu d'ésti. Anque la situación convidaba al optimismu, el conseyeru d'educación, Genaro Alonso, volvió echar un xarru d'agua frío al profesoráu asturianu entainándose a declarar na prensa qu'había qu'actuar con precuru, y alvertía de la dificultá de volver a la situación anterior al 2012. Aludía finalmente a abrir un proceso negociador. 

En CSI-Educación a día de güei nun tenemos constancia de la fecha del entamu de les negociaciones. Desque, col nuevu gobiernu, empezar a oyer noticies de la derogación del susodichu decretu llevamos solicitando ensin éxito información y poder axuntanos cola conseyería por que nos espliquen la fueya de ruta que seguro yá tienen marcada. Equí tenemos un exemplu de la so capacidá de diálogu y de negociación. Nun asuntu d'asemeyáu caláu la organización sindical enterase polos medios de les intenciones de la conseyería. 

Amás, preguntamos qué significa abrir un procesu de negociación cuando l'alministración yá nun tien obligación d'aplicar los retayos y puede, ente otres midíes, devolver de manera inmediata al profesoráu la so xornada llaboral anterior. Nesti nuevu contestu la negociación qu'ufierte la conseyería va significar allargar nel tiempu los preceptos del 14/2012, pue que un añu, o quiciabes los cambeos realícense inda más amodo, col precuru y la dificultá a les qu'aludía en prensa Genaro Alonso. 

Namá nos resta pidir que la Virxe de Cuadonga, que la so coronación canónica centenaria cítase (pal nuesu plasmu) na Circular d'entamu de cursu pa los centros docentes, emponga los sos pasos y faiga actuar con coherencia y dilixencia a un conseyeru que siempres dixo ser un firme detractor del infame decretu de los retayos n'educación.

LA CSI EXIGE COHERENCIA AL CONSEJERO DE EDUCACIÓN 

Tras más de un año de intensas movilizaciones en las que se pidió hasta la saciedad a la consejería de educación del Principado la apertura de negociaciones para poder paliar los efectos del Real Decreto Ley 14/2012, la administración nos respondió de manera constante con una negativa rotunda a realizar cualquier modificación- ya fuese de horario lectivo, ratios o plazos para sustituciones del profesorado- mientras el citado decreto permaneciese vigente. Se rebatió una y otra vez el escrupuloso respeto a la legalidad del consejero con la evidencia de que en otras comunidades sí habían llevado a cabo dicho proceso de reversión de los recortes. 

En la Conferencia Sectorial del pasado lunes la Ministra de Educación presentó un anteproyecto de ley para modificar el RDL 14/2012, e indicó que se eximía a las comunidades del cumplimiento de éste. Aunque la situación invitaba al optimismo, el consejero de educación, Genaro Alonso, volvió a echar un jarro de agua fría al profesorado asturiano apresurándose a declarar en la prensa que había que actuar con cautela, y advertía de la dificultad de volver a la situación anterior al 2012. Aludía finalmente a abrir un proceso negociador. 

En CSI-Educación a día de hoy no tenemos constancia de la fecha del inicio de las negociaciones. Desde que, con el nuevo gobierno, se empezaran a oír noticias de la derogación del susodicho decreto llevamos solicitando sin éxito información y poder reunirnos con la consejería para que nos expliquen la hoja de ruta que seguro ya tienen marcada. Aquí tenemos un ejemplo de su capacidad de diálogo y de negociación. En un asunto de semejante calado la organización sindical se entera por los medios de las intenciones de la consejería. 

Además, nos preguntamos qué significa abrir un proceso de negociación cuando la administración ya no tiene obligación de aplicar los recortes y puede, entre otras medidas, devolver de manera inmediata al profesorado su jornada laboral anterior. En este nuevo contexto la negociación que ofrezca la consejería significará alargar en el tiempo los preceptos del 14/2012, puede que un año, o quizás las modificaciones se realicen todavía más lentamente, con la cautela y la dificultad a las que aludía en prensa Genaro Alonso. 

Sólo nos resta pedir que la Virgen de Covadonga, cuya coronación canónica centenaria se cita (para nuestro estupor) en la Circular de inicio de curso para los centros docentes, guíe sus pasos y haga actuar con coherencia y diligencia a un consejero que siempre dijo ser un firme detractor del infame decreto de los recortes en educación.