viernes, 8 de abril de 2016

El Congresu aprueba la paralización de la LOMCE

El pasáu martes 5 d'abril el Plenu del Congresu aprobó por mayoría empecipiar la tramitación d'un proyectu de llei nel que se paraliza'l calendariu d'implantación de la LOMCE, previstu na so Disposición final quinta. 

Esto supondría una suspensión de la entrada a valir de les normes dictaes nel desenvolvimientu de dichu calendariu qu'entá nun s'hubieren aplicáu, una y bones la previsión yera faelo demientres el cursu 2016-2017. Tamos falando de frenar la implantación de la llei en 2u., 4u d'ESO y 2u de Bachilleratu (cola consiguiente suspensión nos cambeos del currículu), les evaluaciones finales o reválides al rematar los dos últimos cursos mentaos, según la entrada a valir de les nueves condiciones d'accesu y almisión a los ciclos de Formación Profesional de grau mediu y cimeru. 

Na propuesta de llei tamién queda derogáu'l Real Decreto 1058/2015, de 20 de noviembre, pol que se regulen les característiques xenerales de les pruebes de la evaluación final d'Educación Primaria. Coles mesmes, diz na so disposición final primer qu'El gobiernu, en llevando a cabu un procesu de diálogu coles alministraciones, la comunidá educativa, los interlocutores sociales y les fuerces polítiques empobináu a algamar, col máximu consensu, un alcuerdu político y social sobre les midíes necesaries pa la meyora del nuesu sistema educativu, va unviar a les Cortes Xenerales un proyectu de llei básica d'educación que suponga la derogación de la Llei Orgánica 8/2013, de 9 d'avientu, pa la meyora de la calidá educativa, y contenga les midíes alcordaes.

Magar que cualquier noticia relativa a frenar la meyora de la antipedagóxica y segregadora “Llei Wert” hasta acabar cola so derogación definitiva ye recibida con gran entusiasmu per parte del nuesu sindicatu, hai que tener en cuenta que l'aprobación del alcuerdu nel Parlamentu namás implica l'entamu de la tramitación del proyectu de llei, que va siguir alantre o non en función de los próximos acontecimientos políticos.

Con too, gustaríanos incidir en que la paralización normativa ufierta una nueva ocasión a la Conseyería d'educación de la nuesa comunidá por que se asitie de manera real y efectiva en contra de la LOMCE. Con calter urxente, solicitamos qu'el Sr. Conseyeru oponer a la realización de les reválides de 6u. de primaria previstes pal mes de mayu, como yá fixera coles de 3u. l'añu pasáu. La Conseyera d'Educación d'Euskadi yá anunció que la so comunidá autónoma nun les va realizar. Yá oyimos demasiaes vegaes eso de que tán obligaos a aplicar una llei que nun-yos gusta, últimamente tamién refiriéndose a les reválides de 6u. Pos qu'el Sr. Conseyeru tome nota de la so homóloga vasca y diga NON. En casu contrariu, la nuesa llucha va siguir na cai.

El Congresu aprueba la paralización de la LOMCE

El martes 5 de abril el Pleno del Congreso aprobó por mayoría iniciar la tramitación de un proyecto de ley en el que se paraliza el calendario de implantación de la LOMCE, previsto en su Disposición final quinta. 

Esto supondría una suspensión de la entrada en vigor de las normas dictadas en el desarrollo de dicho calendario que aún no se hubiesen aplicado, ya que la previsión era hacerlo durante el curso 2016-2017. Estamos hablando de frenar la implantación de la ley en 2º, 4º de ESO y 2º de Bachillerato (con la consiguiente suspensión en las modificaciones del currículo), las evaluaciones finales o reválidas al finalizar los dos últimos cursos mencionados, así como la entrada en vigor de las nuevas condiciones de acceso y admisión a los ciclos de Formación Profesional de grado medio y superior. 

En la propuesta de ley también queda derogado el Real Decreto 1058/2015, de 20 de noviembre, por el que se regulan las características generales de las pruebas de la evaluación final de Educación Primaria. Asimismo, dice en su disposición final primera que El gobierno, tras llevar a cabo un proceso de diálogo con las administraciones, la comunidad educativa, los interlocutores sociales y las fuerzas políticas dirigido a alcanzar, con el máximo consenso, un Acuerdo político y social sobre las medidas necesarias para la mejora de nuestro sistema educativo, remitirá a las Cortes Generales un proyecto de ley básica de educación que suponga la derogación de la Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa, y contenga las medidas acordadas.

Pese a que cualquier noticia relativa a frenar el avance de la antipedagógica y segregadora “Ley Wert” hasta acabar con su derogación definitiva es recibida con gran entusiasmo por parte de nuestro sindicato, hay que tener en cuenta que la aprobación del acuerdo en el Parlamento sólo implica el inicio de la tramitación del proyecto de ley, que seguirá adelante o no en función de los próximos acontecimientos políticos.

Con todo, nos gustaría incidir en que la paralización normativa ofrece una nueva ocasión a la Consejería de educación de nuestra comunidad para que se posicione de manera real y efectiva en contra de la LOMCE. Con carácter urgente, solicitamos que el Sr. Consejero se oponga a la realización de las reválidas de 6º de primaria previstas para el mes de mayo, como ya hiciera con las de 3º el año pasado. La Consejera de Educación del País Vasco ya ha anunciado que su comunidad autónoma no las va a realizar. Ya hemos oído demasiadas veces eso de que están obligados a aplicar una ley que no les gusta, últimamente también refiriéndose a las reválidas de 6º. Pues que el Sr. Consejero tome nota de su homóloga vasca y diga NO. En caso contrario, nuestra lucha continuará en la calle.