El Conseyeru d'Educación comprometióse a llevar a cabu un procesu d'alderique na Comunidá Educativa ante la propuesta d'un cambiu de modelu nel calendariu escolar que, a iniciativa de la Xunta de Personal, presentóse a l'Alministración el cursu pasáu.
Les OO.SS. que formamos parte de dicha Xunta de Personal ellaboremos una propuesta que treslladamos al conxuntu del profesoráu, pa información nos claustros de profesores de los centros.
- Esta propuesta de calendariu consta de 177 díes llectivos, de los que depués se descontaríen los dos fiestes locales. Son esactamente los mesmos que col modelu de calendariu actual.
- Los díes llectivos espárdense en cinco períodos con un descansu mínimu d'una selmana ente ellos.
Les ventayes d'esti modelu de calendariu son los siguientes:
- Los períodos llectivos actuales marcaos por trimestres son desproporcionaos, pudiendo variar ente 51 y 70 díes. Con esta propuesta repártense de forma equilibrada, faciendo una distribución de los tiempos más racional.
- Esta homoxeneidá respuende principalmente a criterios pedagóxicos. Aprovéchense les fiestes estatales y autonómiques pa facer una redistribución qu'alterne los períodos de trabayu y estudiu, colos descansos. Esta organización de los tiempos evita'l cansanciu acumuláu nel alumnáu característico de cada final de trimestre y contribúi a meyorar el rendimientu académicu, asina como adecuar y racionalizar les actividaes llectives con tolos beneficios qu'eso trai.
- Esta propuesta nun implica nengún amenorgamientu del númberu de xornaes d'actividá escolar, polo que nun va repercutir negativamente na conciliación familiar y llaboral de les families.
Creemos importante precisar que:
La considerancia de períodos non lectivos ye d'aplicación tantu pal alumnáu como pal profesoráu. Como Xunta de personal, nun vamos aceptar qu'esti cambéu de modelu nel calendariu suponga un aumentu de los díes llaborables, nin cambios nes nueses funciones como docentes nin nengún empeoramientu de les condiciones llaborales qu'agrave más nuesa situación dempués de los retayos de plantiyes, les ampliaciones d'horariu, l'amenorgamientu del salariu y el restu de retrocesos sufiertos nos últimos años.
PROPUESTA DE CALENDARIO LECTIVO CURSO 2016/2017
El Consejero de Educación se comprometió a llevar a cabo un proceso de debate en la Comunidad Educativa ante la propuesta de un cambio de modelo en el calendario escolar que, a iniciativa de la Junta de Personal, se presentó a la Administración el curso pasado.
Las OO.SS. que formamos parte de dicha Junta de Personal hemos elaborado una propuesta que trasladamos al conjunto del profesorado, para información en los claustros de profesores de los centros.
- Esta propuesta de calendario consta de 177 días lectivos, de los que luego se descontarían las dos fiestas locales. Son exactamente los mismos que con el modelo de calendario actual.
- Los días lectivos se distribuyen en cinco períodos con un descanso mínimo de una semana entre ellos.
Las ventajas de este modelo de calendario son los siguientes:
- Los períodos lectivos actuales marcados por trimestres son desproporcionados, pudiendo variar entre 51 y 70 días.
- Con esta propuesta se reparten de forma equilibrada, haciendo una distribución de los tiempos más racional.
- Esta homogeneidad responde principalmente a criterios pedagógicos. Se aprovechan las fiestas estatales y autonómicas para hacer una redistribución que alterne los períodos de trabajo y estudio, con los descansos. Esta organización de los tiempos evita el cansancio acumulado en el alumnado característico de cada final de trimestre y contribuye a mejorar el rendimiento académico, así como adecuar y racionalizar las actividades lectivas con todos los beneficios que eso conlleva.
- Esta propuesta no implica ninguna disminución del número de jornadas de actividad escolar, por lo que no repercutirá negativamente en la conciliación familiar y laboral de las familias.
Creemos importante precisar que:
La consideración de períodos no lectivos es de aplicación tanto para el alumnado como para el profesorado. Como Junta de personal, no aceptaremos que este cambio de modelo en el calendario suponga un aumento de los días laborables, ni cambios en nuestras funciones como docentes ni ningún empeoramiento de las condiciones laborales que agrave más nuestra situación después de los recortes de plantillas, las ampliaciones de horario, la disminución del salario y el resto de retrocesos sufridos en los últimos años.