viernes, 27 de marzo de 2015

LA LLINGUA ASTURIANA Y EL NUEVU CURRÍCULU D'ESO Y BACHILLERATU


L'actual Conseyera d'Educación fixo públicu'l compromisu de creación de la especialidá de Llingua Asturiana a lo llargo de la presente llexislatura. A escasu tiempu de qu'ésta termine, les organizaciones sindicales SUATEA, Fete-UGT, Fe-CCOO y CSI, vemos frustrada esa espectativa y pa con ella la posibilidá de normalizar la situación de los docentes qu'imparten esta asignatura.

Na última resolución de la Xunta de Personal Docente non Universitariu, aprobada por unanimidá, esixíase la tramitación pela vía d'urxencia de la creación d'esta especialidá, cuestión especialmente importante nun contestu d'inminente aprobación d'un nuevu decretu estatal d'Especialidaes y de la inmediata aplicación del nuevu currículu LOMCE na enseñanza Secundaria y Bachilleratu.

Lloñe d'esto, la situación na que nos atopamos ye d'incertidume absoluta sobre la posibilidá d'avanzar na regularización de l'asignatura. Tres la respuesta del Ministeriu y la falta d'iniciatives concretes per parte de la Conseyería asturiana, el profesoráu va siguir avocáu a la so situación d'inestabilidá lo que repercute negativamente na calidá de la enseñanza.

Con too esto, la situación entá pudo dir a peor. L'alministración pon sobre la mesa una propuesta de currículu que supón una agresión directa a la presencia de la Llingua asturiana y del Gallego-asturianu na educación Secundaria y el Bachilleratu. Ye una propuesta qu'incumple la Llei d'Usu y marxina l'asignatura como nunca se fixera hasta agora.

Per un llau va competir con gran númberu de materies, per otru va esixise, pa ser cursada en cursos cimeros habela estudiáu con anterioridá, y como colofón, ve amenorgáu'l so horariu de 4 hores selmanales a 1 nel Bachilleratu.

Ye indefendible la posibilidá d'impartir con un mínimu calidá esta enseñanza y menos entá cumplir col currículu que para ella foi asignáu n'esti mesmu decretu. Una hora selmanal ye una burlla tantu pa los profesionales que tendrán d'impartila como pal alumnáu qu'opte al so aprendizaxe.

Na práctica, esti apueste de l'alministración educativa supón condergar, al curtiu plazu, el futuru del asturianu nes etapes cimeres, y tener nel futuru una incidencia negativa na escolarización nel restu d'etapes educatives. En tou casu manifiesta la nula intención de contribuyir al fomentu de la recuperación, desenvolvimientu y promoción del usu de la nuesa llingua, elementos que, xuntu col establecimientu de los medios qu'amparen el derechu de los cuidadanos a conocelo y usalo, constitúin l'oxetivu que marca la Llei d'Usu y promoción.

Consideramos que declarar oficial a la Llingua asturiana ye, nestos momentos, la midía que podría solucionar el so estatus nel ámbitu educativu y la única apuesta rial que impedirá la degradación total hasta la so desapaición.


LA LLINGUA ASTURIANA Y EL NUEVU CURRÍCULU D'ESO Y BACHILLERATU

La actual Consejera de Educación hizo público el compromiso de creación de la especialidad de Lengua Asturiana a lo largo de la presente legislatura. A escaso tiempo de que ésta termine, las organizaciones sindicales SUATEA, Fete-UGT, Fe-CCOO y CSI, vemos frustrada esa expectativa y con ella la posibilidad de normalizar la situación de los docentes que imparten esta asignatura. 

En la última resolución de la Junta de Personal Docente no Universitario, aprobada por unanimidad, se exigía la tramitación por la vía de urgencia de la creación de esta especialidad, cuestión especialmente importante en un contexto de inminente aprobación de un nuevo decreto estatal de Especialidades y de la inmediata aplicación del nuevo currículo LOMCE en la enseñanza Secundaria y Bachillerato.

Lejos de esto, la situación en la que nos encontramos es de incertidumbre absoluta sobre la posibilidad de avanzar en la regularización de la asignatura. Tras la respuesta del Ministerio y la falta de iniciativas concretas por parte de la Consejería asturiana, el profesorado seguirá avocado a su situación de inestabilidad lo que repercute negativamente en la calidad de la enseñanza.

Con todo esto, la situación aún ha podido ir a peor. La administración pone sobre la mesa una propuesta de currículo que supone una agresión directa a la presencia de la Lengua asturiana y del Gallego-asturiano en la educación Secundaria y el Bachillerato. Es una propuesta que incumple la Ley de Uso y margina la asignatura como nunca se había hecho hasta ahora.

Por un lado competirá con gran número de materias, por otro, se exigirá, para ser cursada en cursos superiores haberla estudiado con anterioridad, y como colofón, ve reducido su horario de 4 horas semanales a 1 en el Bachillerato.

Es indefendible la posibilidad de impartir con un mínimo de calidad esta enseñanza y menos aún cumplir con el currículo que para ella ha sido asignado en este mismo decreto. Una hora semanal es una burla tanto para los profesionales que deberán impartirla como para el alumnado que opte a su aprendizaje.

En la práctica, esta apuesta de la administración educativa supone condenar, a corto plazo, el futuro del asturiano en las etapas superiores, así como tener una incidencia negativa en la escolarización en el resto de etapas educativas. En todo caso manifiesta la nula intención de contribuir al fomento de la recuperación, desarrollo y promoción del uso de nuestra lengua, elementos que, junto con el establecimiento de los medios que amparen el derecho de la cuidadanía a conocerlo y usarlo, constituyen el objetivo que marca la Ley de Uso y promoción.

Consideramos que declarar oficial a la Lengua asturiana es, en estos momentos, la medida que podría solucionar su estatus en el ámbito educativo y la única apuesta real que impediría la degración total hasta su desaparición.

Descargar comunicado