El cursu empieza protagonizáu polos retayos na enseñanza pública derivaos del decretu de mayu y desenvueltos n'Asturies pol nuevu gobiernu.
La conseyera maniobró hábilmente pa consiguir el titular de prensa. La primer convocatoria d'anguaño supera en númberu de places a la del añu anterior, el fechu oxetivu da a entender al profanu que nun hai retayu. Nesta convocatoria d'agostu salen places que, como les d'Educación d'Adultos o enseñances especiales, dexar pa setiembre nel cursu pasáu, amás añedir a cuntar places fantasma, de fechu la ufierta inicial de 1920 quedar en 1819 axudicaciones.
Nos dos primeres convocatories, l'añu pasáu ufiertáronse casi 2400 places y anguaño van ser 1900 más les que saquen en segunda. Falta un datu pa faer comparancia, pero suponemos que la mayor parte de les places yá tán axudicaes asina que retayu de puestos hai. El titular yá ta consiguíu y posiblemente la segunda convocatoria nun tenga'l mesmu impactu mediáticu que la primera.
Los retayos al colectivu interín nun s'amenorguen a la diferencia ente convocatories. La conseyera decidió esaniciar el derechu a prorrogar del branu. Esto, sumáu a la eliminación de la extra d'avientu determina retayos salariales d'hasta'l 25%. Prefirió cutir a los más débiles y concentrar el retayu en menos bolsos. La precariedá avanza ente el trabayadores y trabayadores de la enseñanza. El colectivu interín va representar nesti cursu casi la cuarta parte del total, de la mesma, la tercer parte de les places son a media xornada, qu'en secundaria pasa a retribuirse al 50 % del sueldu converxendo con primaria nel mierdaeurismo. Nos centros educativos hai cientos de docentes ocupando vacantes que ganen menos de 12000 € brutos añales.
Nun sabemos de qué manera desenvolveránse les sustituciones mientres el cursu, si van aprovechar el retrasu de 10 díes llaborales que plantega'l decretu pa sumar al retrasu que yá tenía'l procesu en Asturies. ¿Van Pasar 3 selmanes ente baxa ya incorporación? ¿Hai voluntá de sustituyir a los xubilaos? ¿Van Cesar les sustituciones un mes antes de fin de trimestre? El retrasar una selmana la primer convocatoria de setiembre ye una declaración práctica d'intenciones.
El nuevu cursu empieza cola plantiya recortada y colos derechos llaborales recortaos. Menos sueldu y mayor carga de trabayu, esi ye'l resume pa tol colectivu docente. Qu'el retayu podría ser mayor rescampla, marxe teníen, Podríen xubir les ratios pero namá modificaron les d'Infantil de 3 años. Podríen esaniciar toles midíes d'atención a la diversidá pero a la fin caltienen la mayor parte. Dalgún frutu tien que dar la llucha, les nueses movilizaciones dexaron que se visualizara l'amenaza y el gobiernu tuvo qu'esforciase en faer creíble eso de que pa ellos la educación ye una prioridá. Esto nun tien que sirvir pa da-yos enfotu y dexar que xestionen como-yos paeza, al contrariu, la conclusión tien que ser otra: lluchar ye una necesidá y amás da resultancia. Vamos tener que siguir movilizándonos porque van venir con nuevos axustes y porque nun podemos arrenunciar a lo perdío.
Otra amenaza que pesa sobre la enseñanza pública ye la “redefinición del mapa educativu” la eliminación de duplicidades” a que se refier el plan d'axuste. Paez deducise una intención de cerrar centros educativos de poco alumnáu na zona rural o fundir centros nes ciudaes. Nesti cursu alderica la renovación de conciertos, ye'l momentu de plantegar una llucha clara contra la concertación cola enseñanza privada. Aules que se cierren na pública mientres se abrir nueves aules nel centru alcordáu vecín, esa ye la duplicidad que tenemos de combatir.
A lo último, un nuevu frente de llucha ábrese. Tenemos De empezar l'alderique en redol al proyectu de llei orgánica del PP, la LOMCE. La so propuesta supon l'amenorgamientu del númberu de materies, la elección temprana d'itinerarios, l'establecimientu de reválides qu'acuten l'accesu, l'impulsu a la privatización de la enseñanza…
Con éses tenemos munchos frentes de batalla. Ye necesariu caltener ya impulsar los movimientos de base que se dieron nel cursu pasáu y confluyir colos que se tán formando n'otros colectivos. Tenemos De dir texendo aliances na defensa de los servicios públicos y contra los retayos.
El curso comienza protagonizado por los recortes en la enseñanza pública derivados del decreto de mayo y desarrollados en Asturias por el nuevo gobierno.
La consejera maniobró hábilmente para conseguir el titular de prensa. La primera convocatoria de este año supera en número de plazas a la del año anterior, el hecho objetivo da a entender al profano que no hay recorte. En esta convocatoria de agosto salen plazas que, como las de Educación de Adultos o enseñanzas especiales, se dejaron para setiembre en el curso pasado, además se añaden a la cuenta plazas fantasma, de hecho la oferta inicial de 1920 se queda en 1819 adjudicaciones.
En las dos primeras convocatorias, el año pasado se ofertaron casi 2400 plazas y este año serán 1900 más las que saquen en segunda. Falta un dato para hacer comparativa, pero suponemos que la mayor parte de las plazas ya están adjudicadas así que recorte de puestos hay. El titular ya está conseguido y posiblemente la segunda convocatoria no tenga el mismo impacto mediático que la primera.
Los recortes al colectivo interino no se reducen a la diferencia entre convocatorias. La consejera decidió eliminar el derecho a la prorroga del verano. Esto, sumado a la eliminación de la extra de diciembre determina recortes salariales de hasta el 25%. Prefirió golpear a los más débiles y concentrar el recorte en menos bolsillos. La precariedad avanza entre los trabajadores y trabajadoras de la enseñanza. El colectivo interino representará en este curso casi la cuarta parte del total, a su vez, la tercera parte de las plazas son a media jornada, que en secundaria pasa a retribuirse al 50 % del sueldo convergiendo con primaria en el mierdaeurismo. En los centros educativos hay cientos de docentes ocupando vacantes que ganan menos de 12000 € brutos anuales.
No sabemos de qué manera se desarrollarán las sustituciones durante el curso, si aprovecharán el retraso de 10 días laborales que plantea el decreto para sumar al retraso que ya tenía el proceso en Asturies. ¿Pasarán 3 semanas entre baja e incorporación? ¿Hay voluntad de sustituir a los jubilados? ¿Cesarán las sustituciones un mes antes de fin de trimestre? El retrasar una semana la primera convocatoria de setiembre es una declaración práctica de intenciones.
El nuevo curso comienza con la plantilla recortada y con los derechos laborales recortados. Menos sueldo y mayor carga de trabajo, ese es el resumen para todo el colectivo docente. Que el recorte podría haber sido mayor es evidente, margen tenían, Podrían haber subido las ratios pero sólo modificaron las de Infantil de 3 años. Podrían haber eliminado todas las medidas de atención a la diversidad pero al final mantienen la mayor parte. Algún fruto tiene que dar la lucha, nuestras movilizaciones permitieron que se visualizase la amenaza y el gobierno tuvo que esforzarse en hacer creíble eso de que para ellos la educación es una prioridad. Esto no tiene que servir para darles confianza y dejar que gestionen como les parezca, al contrario, la conclusión tiene que ser otra: luchar es una necesidad y además da resultado. Tendremos que seguir movilizándonos porque vendrán con nuevos ajustes y porque no podemos renunciar a lo perdido.
Otra amenaza que pesa sobre la enseñanza pública es la “redefinición del mapa educativo” la “eliminación de duplicidades” a que se refiere el plan de ajuste. Parece deducirse una intención de cerrar centros educativos de poco alumnado en la zona rural o fusionar centros en las ciudades. En este curso se discute la renovación de conciertos, es el momento de plantear una lucha clara contra la concertación con la enseñanza privada. Aulas que se cierran en la pública mientras se abren nuevas aulas en el centro concertado vecino, esa es la duplicidad que debemos combatir.
Por último, un nuevo frente de lucha se abre. Debemos comenzar el debate en torno al proyecto de ley orgánica del PP, la LOMCE. Su propuesta supone la reducción del número de materias, la elección temprana de itinerarios, el establecimiento de reválidas que restrinjan el acceso, el impulso a la privatización de la enseñanza…
Así pues, tenemos muchos frentes de batalla. Es necesario mantener e impulsar los movimientos de base que se dieron en el curso pasado y confluir con los que se están formando en otros colectivos. Debemos ir tejiendo alianzas en la defensa de los servicios públicos y contra los recortes.