jueves, 24 de noviembre de 2022

Defensa de les llingües propies d'Asturies



La seición sindical d’Educación de la Corriente Sindical d’Izquierda lleva apostando, dende la so fundación, pola defensa de les llingües propies d’Asturies. Entendemos qu’una enseñanza pública que tenga en cuenta la realidá asturiana nun pue dexar de llau al asturianu y el gallego-asturianu. El nuestru compromisu cola presencia digna de los nuestros idiomes nes aules asturianes nun se pue negar, como amuesa la nuestra voluntá de que toles publicaciones seyan bilingües o namás n’asturianu. Tamién queremos avanzar na normalización del gallego-asturianu dientro del nuestru sindicatu, un deber que nun escaecemos.

L’asturianu y el gallego-asturianu cuerren peligru de desapaecer. Nun hai duldes, asina lo señalen espertos de diferentes organizaciones y llugares del mundu. Si queremos da-y la vuelta a esta realidá, la situación de les nuestres llingües nes aules tien de cambiar. Dambos idiomes han tar presentes en toles etapes educatives, dende la Educación Infantil hasta’l Bachilleratu, incluyendo tamién la Formación Profesional. Una de les nuestres propuestes pa estes eleiciones sindicales ye, amás del aumentu del númberu d’hores en toles etapes onde yá esisten, la so presencia na Formación Profesional Básica.


Amás, tenemos que tener en cuenta que l’asturianu y el gallego-asturianu nun puen falase namás nes hores de les propies asignatures. CSI Educación defende la elaboración d’un Plan seriu qu’abra’l camín hacia la normalización de los nuestros idiomes nel sistema educativu, como llingües vehiculares n’estremaes materies. Esti Plan nun pue ser yá Pilotu, sinón un compromisu real y con resultaos de la Conseyería d’Educación y de tol Gobiernu d’Asturies.

Per otra parte, nun queremos dexar de llau a los y les profesores de Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano, tovía más maltrataos que’l restu de los docentes d’Asturies. Defendemos l’aprobación, a la fin y con munchos años de retrasu, de la especialidá docente, lo que permitiría la convocatoria d’oposiciones y la igualdá de condiciones col restu de profesores. Nun nos paez serio qu’un grupu de trabayadores cunte con menos derechos que la mayoría namás por impartir una asignatura con menos prestixu y apoyu políticu qu’otres. Xunto a esto, la creación del Departamentu de Llingua Asturiana o Gallego-Asturiano ye otra de les midíes que proponemos. Too ello ensin dexar de reivindicar la oficialidá como única salida digna y de futuru pa los nuestros idiomes.

Pa rematar, si pienses que l’asturianu y el gallego-asturianu tienen de formar parte del nuestru enseñu, si crees que los y les profesores d’estes materies nun son menos que los demás, si te paez que la explotación de llingües y docentes tien qu’acabar, CSI Educación pue ser una ferramienta pa solucionar estos problemes.



#VotaCSI
Puedes consultar aquí tol nuestru programa y les persones candidates:
 👇