lunes, 21 de septiembre de 2015

L'ENTAMU DE CURSU N'ASTURIES

Esti cursu 2015/2016 entama al empar que'l camibu na Conseyería d'Educación, les novedaes na implantación de la LOMCE y les prósimes elleiciones xenerales

MATRÍCULA 

Yá nel pasáu cursu reparóse una fuerte cayida na matrícula d'Infantil de resultes del cambiu nel enclín demográficu empecipiáu en 2010. L'añu pasáu fueron 650 matrícules menos, anguaño son 529 y nel próximu cursu la cayida va ser más fuerte porque va ser cuando se tresllade'l valle de la tasa de natalidá que foi'l 2013. Nel cursu 2017/2018 va empezar el treslláu a Primaria del baxón demográficu.

Afortunadamente, la matrícula global aumenta na pública y baxa na enseñanza privada. El cursu pasáu nun foi asina, el baxón demográficu tuvo'l so reflexu casi puramente na rede pública y fundamentalmente nes contornes menos urbanes. Seique la esplicación tea en que los primeres en dise de Asturies fueron les persones inmigrantes que retornaron a los sos países y les persones nueves de les contornes rural y mineru (redolaes sociales y territoriales onde l'alcordada tien bien poca implantación).

PLANTILLAS DOCENTES

La tasa d'interinidá sigue aumentando averándose yá al 30 % y el recursu a la media xornada ye mayoritariu en munches especialidaes, condergando a la precariedá a casi una tercer parte del profesoráu interín.

NOVEDADES IMPLANTACIÓN DE LA LOMCE 

Nesti cursu arranca'l currículu LOMCE nos cursos pares de Primaria y nos impares d'ESO y bachilleratu. El programa de diversificación pasa a meyor vida y ye sustituíu pol "apartaderu" PMAR en 3u. de la ESO (del que va ser casi imposible pasar a cualesquier de los dos modalidaes de 4º previstes y que va conducir, nel meyor de los casos, a la FP Básica). Paez que vamos tener reválida en 6u. de primaria, con que los sos resultancies terminar xenerando un ranking de centros y va determinase cuál ten de ser el futuru académicu de cada alumnu y alumna.

NUEVA CONSEYERÍA 

El nuevu conseyeru Genaro Alonso estrénase col caos na axudicación inicial, caos que foi achacáu a un indetermináu “fallu informáticu”. D'esta manera paez que nun hai responsables y que la fatalidá de lo ceros y los unos cutió al colectivu interín. Sicasí como los y les profesionales contestaron, detrás de les máquines y los programes hai persones, hai una planificación que foi alvertida como pocu razonable y que finalmente falló con consecuencies pal alumnáu y el profesoráu. Al caos de los primeros díes Genaro respuende con bones intenciones.

Echamos de menos concreción neses propuestes. Que la dignificación de la llingua asturiana” concrétese siquier na so incorporación al currículu d'Infantil, que la “redefinición del mapa escolar” concretar nel zarru d'unidaes en centros privaos (y non nun nuevu axuste de la escuela rural) , que "la evaluación de los programa billingües” concretar nuna valoración global d'oxetivos escolares y n'esaniciar lo que tienen de segregadores y que la convocatoria de “unes oposiciones con 400 places” vaya más allá de declaración en periodu preelectoral.

…Y LLEGUEN ELECCIONES 

Y entós tenemos tasa de reposición 100% y por tantu yá nun hai medría adicional na ratio de los grupos, l'añu qu'entra vamos tener una xubida salarial del 1% y vannos a devolver la parte que faltaba de la paga extra. ¡¡¡Yupi!!!. Namá falta que los votemos y que creamos esi mundu d'ilusión que los medios de propaganda viéndennos a diariu. A siguir dando caña.


EL COMIENZO DEL CURSO EN ASTURIAS

Este curso 2015/2016 se inicia condicionado por el cambio en la Consejería de Educación, las novedades en la implantación de la LOMCE y las próximas elecciones generales.

MATRÍCULA 

Ya en el pasado curso se observó una fuerte caída en la matrícula de Infantil como consecuencia del cambio en la tendencia demográfica iniciado en 2010. El año pasado fueron 650 matrículas menos, este año son 529 y en el próximo curso la caída será más fuerte porque será cuando se traslade el valle de la tasa de natalidad que fue el 2013. En el curso 2017/2018 comenzará el traslado a Primaria del bajón demográfico. 

Afortunadamente, la matrícula global aumenta en la pública y desciende en la enseñanza privada. El curso pasado no fue así, el bajón demográfico tuvo su reflejo casi exclusivamente en la red pública y fundamentalmente en las comarcas menos urbanas. Tal vez la explicación esté en que los primeros en irse de Asturies fueron las personas inmigrantes que retornaron a sus países y las personas jóvenes de las comarcas rurales y mineras (entornos sociales y territoriales donde la concertada tiene muy poca implantación).

PLANTILLAS DOCENTES

La tasa de interinidad sigue aumentando acercándose ya al 30 % y el recurso a la media jornada es mayoritario en muchas especialidades, condenando a la precariedad a casi una tercera parte del profesorado interino.

NOVEDADES IMPLANTACIÓN DE LA LOMCE 

En este curso se pone en marcha el currículo LOMCE en los cursos pares de Primaria y en los impares de ESO y bachillerato. El programa de diversificación pasa a mejor vida y lo sustituye el "apartadero" PMAR en 3º de la ESO (del que será casi imposible pasar a cualquiera de las dos modalidades de 4º previstas y que conducirá, en el mejor de los casos, a la FP Básica). Parece que tendremos reválida en 6º de primaria, con cuyos resultados se terminará generando un ranking de centros y se determinará cuál debe ser el futuro académico de cada alumno y alumna.

NUEVA CONSEJERÍA 

El nuevo consejero Genaro Alonso se estrena con el caos en la adjudicación inicial, caos que fue achacado a un indeterminado “fallo informático”. De esta manera parece que no hay responsables y que la fatalidad de lo ceros y los unos golpeó al colectivo interino. Sin embargo como los y las profesionales contestaron, detrás de las máquinas y los programas hay personas, hay una planificación que fue advertida como poco razonable y que finalmente falló con consecuencias para el alumnado y el profesorado. Al caos de los primeros días Genaro responde con buenas intenciones. 

Echamos de menos concreción en esas propuestas. Que la “dignificación de la llingua asturiana” se concrete al menos en su incorporación al currículo de Infantil, que la “redefinición del mapa escolar” se concrete en el cierre de unidades en centros privados (y no en un nuevo ajuste de la escuela rural) , que la “evaluación de los programa bilingües” se concrete en una valoración global de objetivos escolares y en eliminar lo que tienen de segregadores y que la convocatoria de “unas oposiciones con 400 plazas” vaya más allá de declaración en periodo preelectoral. 

…Y LLEGAN ELECCIONES 

Y entonces tenemos tasa de reposición 100% y por tanto ya no hay incremento adicional en la ratio de los grupos, el año que entra tendremos una subida salarial del 1% y nos van a devolver la parte que faltaba de la paga extra. ¡¡¡Yupi!!!. Sólo falta que les votemos y que nos creamos ese mundo de ilusión que los medios de propaganda nos venden a diario. A seguir dando caña.